Dersin Adı | Tasarım Stüdyosu II |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VCD 202 | Bahar | 2 | 6 | 5 | 10 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, biçimsel tasarım tekniklerinin kullanımı aracılığı ile, öğrencilere görsel iletişimdeki görsel betimleme ve ifade problemlerini çözebilme yetisini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders devamı olduğu VCD 201 dersinin üç ana prensibi üzerinde durur; 1- Sistematik ve metodik bir tasarımsal düşünmes yetisi geliştirmek, 2- Tasarımda kullanıcı odaklı bir anlayış geliştirmek, 3- Mesleki kimliği geliştirmek |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrencilerin verilen problemlere görsel olarak çözüm üretip yorumlarlar. Üzerinde durulacak konular, kavram ve uygulamalardan bazıları soyutlama, kavramsal düşünebilme, renk kullanımı, tipografik yaklaşımlar ve kolajdır. VCD 201 müfredatının çıktıları doğrultusunda, bu dersin amacı kazanılan beceri ve yetileri derinleştirerek piyasaya uygun tasarım pratikleri odaklı takım çalışmasına yoğunlaşmaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Proje 5: Ambalaj Tasarımı | Prepare a research about topics. A small presentation is needed in every studio session. The presentation about subjects you choose is expected. |
2 | Proje 5: Ambalaj Tasarımı | Present sketches about the topic. Visuals and its related themes should be shown on the the presentation. The form of the packaging (ie. the box) must have graphic images as well as typography. |
3 | Proje 5: Ambalaj Tasarımı | Present packaging design and graphic visuals for the pre-jury. |
4 | Proje 5: Ambalaj Tasarımı | After considering critics on pre-jury, the project will be finished and be presented on the jury. |
5 | Proje 6: Logo Tasarımı | Conduct a research for the project. Decide the field of study and the brand. |
6 | Proje 6: Logo Tasarımı | First sketches |
7 | Proje 6: Logo Tasarımı | Sketches and various application examples. preparation for applications and the jury |
8 | Proje 7: Poster Tasarımı | First sketches and applications |
9 | Proje 7: Poster Tasarımı | Research and Discussion about the sketches |
10 | Proje 7: Poster Tasarımı | Research and Discussion about the sketches |
11 | Proje 7: Poster Tasarımı | Finalizing works and preparation for applications and the jury |
12 | Proje 8: Dış Mekan İçin Tasarım | First sketches and applications |
13 | Proje 8: Dış Mekan İçin Tasarım | Research and Discussion about the sketches |
14 | Proje 8: Dış Mekan İçin Tasarım | Finalizing works and preparation for applications and the jury |
15 | Tüm projeler | General review of the semester |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Frascara J. (2004). Communication Design: Principles, Methods, and Practice. Allworth Press, New York; ISBN-10: 1581153651 Papanek, V. (1984). Design for the Real World. Thames and Hudson, London; ISBN-10: 0500231656 Heller, S., Vienne, V. (2003). Citizen Designer: Perspectives on Design Responsibility. Allworth Press, New York; ISBN-10: 1621536408 PIPES, A., Foundations of Art and Design, Laurence King Publishing LUPTON, E. and Cole Phillips, J., Graphic Design: The New Basics, Princeton Architectural Press, New York and Maryland Institute College of Art, Baltimore BECER, E., Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Dost Kitabevi Yayınları, 2007, Ankara HILLNER, M., Basic Typography 01: Virtual Typography, AVA Publishing, Switzerland AMARA, T. (2006). Typography Workbook: A Real-World Guide to Using Type in Graphic Design, Rockport Publishers CRAIG, J. (2006). Designing with Type: The Essential Guide to Typography, Watson-Guptill |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Frascara, J. (2004). Design Fundamentals: Introduction. Unpublished manuscript, Department of Art & Design, University of Alberta, Canada |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 4 | 10 |
Proje | 4 | 80 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 4 | 2 | |
Proje | 4 | 20 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 300 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular. | X | ||||
2 | Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer. | X | ||||
3 | Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar. | X | ||||
4 | Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
5 | Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır. | X | ||||
6 | Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir. | X | ||||
7 | Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur. | X | ||||
8 | İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | ||||
9 | Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir. | X | ||||
10 | Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest